Monday 10 December 2007

TANGKAPAN DISANA SINI

LAPAN orang dari lebih 100 orang pejalan kaki keamanan sempena hari Hak Asasi Manusia sedunia akhirnya direhatkan dirumah pasung. Empat dari mereka adalah pengamal undang-undang (peguam) termasuk encik Demon selaku Pengerusi Jawatankuasa Hak Asasi manusia majlis peguam Malaysia.
Ahmad Sabu (Naib Presiden Pas), Tian Chua ( Naib Presiden Keadilan), Dua mangsa yang terkena tembakan polis di Batu Buruk Kuala Trengganu, Ezril dari parti Keadilan diberitakan turut berehat dirumah pasung.(Lokap Polis) menanti untuk dibiacarakan.
Jeff Ooi dari laman Malaysia kini akan dipanggil ke Bukit Aman untuk siasatan polis berhubung kenyatannya di stesen Tv Al Jazeera. Menurut Datuk Ruhanie Ahmad (Blog Kuda Kepang) empat lagi penulis blog sudah tersenarai untuk berehat dirumah pasung.
11 Disember 2007 nanti siapa pula akan dipasung apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal mengetuai perarakan di bangunan Parlimen sebagai tanda sokongan terhadap cubaan Ahli Parlimen Pokok Sena Salahuddin Ayub membawa usul membantah penyambungan khidmat Tan Sri Rashid sebagai Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya.
31 pemuda Hindraf yang melakukan demosterasi di Batu Caves dan Jalan Ampang dua minggu lalu gagal memperolehi ikat jamin untuk dibebaskan sementara menanti hari perbicaraan apabila Peguam Negara terpaksa turun sendiri ke mahkamah seksyen Shah Alam meminta agar mereka tidak diberi jaminan kerana tuduhan keatas mereka adalah cubaan membunuh serta dikhuatiri mempunyai hubungan dengan pertubuhan penganas di India LTTE. (Namun begitu andaian tersebut telah dipadamkan oleh hakim).
Abdullah Ahmad Badawi menyatakan bahawa pihaknya tidak akan bertoleransi dengan sesiapa sahaja yang melanggar undang-undang. Dengan nada tegas beliau menyatakan bakal memberkas dan memasung mana-mana individu yang melanggar undang-undang.
Kita sokong, kita terima dengan hati terbuka saranan tersebut. Tetapi bukanlah hanya tertumpu kepada demonstran sahaja. Bagi mereka yang menyalah gunakan kuasa, melakukan rasuah serta merampok harta rakyat juga adalah melanggar undang-undang dan perlu dipasung supaya dapat menjadi tauladan kepada warga cinta damai.
Amat tidak berhemah rasanya kalau Perdana Menteri sekadar mahu tindakan diambil keatas mereka yang disifatkan melanggar undang-undang kerana berhimpun secara aman untuk menyuarakan suara hati sedangkan penjenayah dibiarkan bebas.
Sebagai warga cinta damai dan pembayar cukai , kita menuntut agar Abdullah Ahmad Badawi mengotakan cakapnya untuk memasungkan siapa sahaja yang melakukan pencabulan terhadap undang-undang. Untuk itu segeralah siasat menteri yang dikatakan melakukan rasuah tersohor seperti terdapat dalam laporan GREAK.
Disamping itu pihak berkuasa juga haruslah segera menyiasat kekayaan mengejut beberapa orang kelaling Abdullah seperti Rezal Marican, Norza Zakaria, Khir Toyo, Khairy Jamaluddin, Kalimullah Hassan dan ramai lagi kalangan mereka bernama pemimpin. Dari mana mereka memperolehi kekayaan tersebut sedangkan gajinya baru lima enam ribu tetapi mampu memiliki rumah mewah bernilai jutaan ringgit. Cakap mesti serupa bikin Dolah hoi!!!!
Semasa menatap gambar iklan Unibersiti Terbuka berhubung perlantikan Jaene Danker (isteri Abdullah Ahmad Badawi) dengan pakaian resmi unibersiti tersebut tergambar ditangannya memakai jam jenama chopard dianggarkan bernilai lebih RM 150,000.00. Dan kitapun ingin bertanya masakan gaji sebagai "battler" di Seri Perdana mampu untuknya memiliki permata tersebut? Kalaulah itu merupakan hadiah perkahwinannya dari mana pula Perdana Menteri memperolehi wang sejumlah itu? Kaya sungguhkah Abdullah Ahmad Badawi?

1 comment:

manggis said...

ORANG BANYAK DUIT KITA JANGAN CEMBURU TAPI KALAU ORANG BANYAK BELIT ITU KITA MARAHLAH