Saturday 24 November 2007

BILA UMNO DISERET KEMUKA PENGADILAN

SUNGGUH tidak patut!!! Itulah yang termampu dilafazkan bila menatap laporan polis oleh penulis dan penganalisa politik dari Segamat , Johor bernama Johari Ismail berhubung permohonannya agar pihak polis menyiasat konspirasi besar didakwa dilakukan oleh Abdullah Ahmad Badawi terhadap mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Sampai hati sungguhnya Johari melakukan tindakan tersebut hingga boleh mengheret parti Umno menjadi tidak sah atau sebagai sebuah pertubuhan haram seperti yang berlaku di era pencabaran Tengku Razaleigh Hamzah ke atas Dr. Mahathir.

Bukankah Umno merupakan parti pemerintah? Tidak sedarkah Johari Ismail, jawatan Ketua Polis Negara adalah dari ehsan Perdana Menteri merangkap Presiden Umno, bagaimana mungkin orang kepercayaan Abdullah Ahmad Badawi melakukan siasatan keatas pemberi jawatan kepadanya?

Kalaupun terdapat kebenaran dalam dakwaan Johari bagaimana Abdullah Ahmad Badawi melakukan konsiprasi begitu menjijikkan dalam sejarah politik bangsa, sedarkah Johari kebal dan maksumnya Presiden Umno itu?

Namun laporan sudahpun dilakukan olehnya dan seharusnya pasukan polis yang berwibawa serta menjunjung keluhuran perlembagaan terpaksalah melakukan siasatan sejauh mana benarnya dakwaan Johari.

Bagaimana pula jadinya jika terdapat kebenaran dakwaan Abdullah Ahmad Badawi melanggar perlembagaan parti dengan melakukan konsipirasi menghalang Tun Dr. Mahathir dari menjadi perwakilan, apakah ahli-ahli Umno yang bersidang selama lima hari di bangunan PWTC bersedia menerima hakikat bahawa mereka telah melakukan perhimpuinan haram?

Aduhai, kasihan sungguh nasib mereka yang berhempas pulas membahaskan usul agar agama Islam hanya menjadi istimewa sahaja dalam mahzab hadhari. Lebih malang lagi perhimpunan tersebut diangap tidak sah, buat penat sahaja mereka bersongkok dan berbaju Melayu segak bergaya, rupa-rupa sekadar menjadi perwakilan yang tidak sah disisi undang-undang.

Tidak terfikirkah oleh Johari kesan dari laporan tersebut bakal mendedahkan Umno sebagai parti yang tidak sealiran dengan undang-undang negara? Kita amat faham bahawa dalam apa keadaan setiap pertubuhan mahupun persatuan yang didaftarkan mesti mematuhi undang-undang negara. Dalam erti kata lain, kalaulah sesabuah pertubuhan itu melanggar serta bertentangan dengan undang-undang maka ia boleh diharamkan oleh kerajaan.

Sebagai contoh, bagaimana mungkin kita menubuhkan sebuah pertubuhan atau kesatuan untuk melakukan rompakan? Meskipun dalam perlembagaan pertubuhan tersebut mengizinkan ahli-ahlinya merompak dan menyamun, namun undang-undang di Malaysia tidak memberi kebenaran maka dengan sendirinya pertubuhan tersebut dianggap tidak sah. Dalam erti kata lain, undang-undang negara dan perlembagaan mengatasi mana-mana peraturan dan perlembagaan pertubuhan tersebut.

Johari kena faham se faham-fahamnya kesan laporan polis yang dilakukan olehnya itu. Ia bukan seperti kes Muhammad anak Muhammad membuat laporan polis terhadap Raja Petra Kamaruddin. Dalam kes tersebut ia sekadar menyangkut soal mencari populariti dan upaya menyambung nyawa dalam karier politik.

Apa yang dilakukan oleh Johari lebih buruk dari itu kerana kesannya bukan kepada Abdullah Ahmad Badawi tetapi ia boleh menjerumuskan parti Umno sebagai sebuah pertubuhan tidak sah. Ini sudah kes berat!!!!

Menyorot perbahasan dan debat di persidangan Agung Pergerakan Pemuda Umno kelmarin, Johari kena ingat dan insaf betapa hebatnya perjuangan pemuda hari ini untuk tidak tunduk kepada tuntutan parti lain agar senjata keris tidak dipamirkan mahupun dijadikan sebagai simbol.

Kalaupun Johari marah bila melihat Hishamuddin Tun Husein Onn mencabut keris dan mengucupnya, beliau mesti sedar itulah warisan peninggal datuknya supaya Melayu tetap gagah menghunus keris, samada siapa dan kearah mana sasarannya bukan persoalan penting, Acara cabut keris dan potong kek merupakan budaya baru dalam Umno. Ertinya bila setiap musuh berjaya dihapuskan maka perlulah merayakannya dengan memotong Kek seperti dilakukan oleh Mak Cik Montel @ Rafidah Aziz.

Hayatilah jaguhnya ayam sabung Pergerakan Pemuda Umno “Perwira Mat Lela Gila” menuntut dalam ucapannya supaya pihak polis menangkap dan memenjarakan setiap demonstran bersih yang mahu berarak di dataran merdeka pada 10 Nobember 2007. Johari kena hayati dan sedar diri betapa hebatnya menantu Perdana Menteri memberikan arahan kepada pihak polis walaupun dia tidak memegang sebarang jawatan dalam kerajaan.

Kalau seorang budak hingus boleh mengarahkan pasukan polis menyekat serta menangkap rakyat yang melakukan perarakan secara aman bagi menuntut sebuah pilihanraya dikendalikan dengan adil dan saksama, bagaimana boleh pihak polis boleh menyiasat konsiprasi Abdullah Ahmad Badawi menyekat Tun Dr. Mahathir sebagai perwakilan dalam perhimpunan Agung Umno tahun lalu (2006).

Semua harus insaf, Perwira Mat Lela Gila adalah menantu kesayangan Abdullah Ahmad Badawi yang dianggap sebagai pintar dan boleh dinobatkan sebagai Perdana Menteri sebelum berusia 40 tahun. Kerana itu pihak polis mesti akur menurut perintah calon Perdana Menteri.

Bukankah Abdullah Ahmad Badawi berkali-kali menyatakan Perwira Mat Lela Gila sehebat Hang Nadim semasa Singapura di langgar todak? Dan atas kebijakannya itu tidak mungkin dia boleh mengizinkan Singapura memiliki walau seincipun bumi ini untuk dijajah oleh kuasa asing.

Perwira Mat Lela Gila pasti akan berpencak dan menentang siapa sahaja yang mahu merampok harta rakyat, Perwira Mat Lela Gila tidak akan menjilat kaki Singapura untuk mengemis simpati, semua itu adalah gambaran hebatnya menantu perdana menteri sehingga berjaya memaknusiakan malaikat Jibrail sebagai anaknya. Hebat lagi menghebatkan.

Kerana itulah bila ada cakap-cakap di kalangan perwakilan Umno bercerita tentang kelewatan Timbalan Perdana Menteri menghadiri upacara menaikkan bendera Umno sebagai gambaran kurang hormatnya beliau terhadap Perdana Menteri harus segera disangkal kerana tidak mungkin Najib mampu menguris hati Abdullah sebagai orang nombor dua.

Malahan cakap-cakap kononnya Datuk Najib bakal mencabar jawatan Presiden Umno sebagai satu dongeng kosong. Bukankah berkali-kali Najib melafazkan ikrar taat setianya terhadap Abdullah Ahmad Badawi, untuk itu tidak perlu dipertikaikan kesetiaannya. Perwira Mat Lela Gila tetap akan menghormati Datuk Najib sebagai Timbalan Presiden dan tidak mungkin akan menjatuhkannya.

Semua perlu sedar, Perwira Mat Lela Gila @ menantu pm adalah anak Melayu tulin yang tidak mungkin bersedia untuk bersikap “Kurang ajar” terhadap pemimpin. Perwira Mat Lela Gila juga sentiasa bersopan dalam menangani sesuatu masaalah politik. Dia juga adalah calon maksum yang perlu dinobatkan sebagai pemimpin tulin Melayu yang berjiwa Melayu serta punya akal budi menghormati orang lain. Setiap tindak tanduknya adalah jujur sejujur-jujurnya. Dia bukan agen asing seperti yang didakwa mahu melingkupkan bumi bertuah ini.

Kerana itulah Johari Ismail tidak sewajarnya membuat laporan polis terhadap Umno. Hari ini Umno bukan sebuah parti politik seperti ditahun 1957 atau tahun-tahun enam puluhan, Umno dulu tidak hebat. Hari ini Umno adalah satu-satunya pertubuhan politik yang berjuang untuk bangsa agama dan negara kerana setiap pemimpinnya tetap meletakkan kepentingan bangsa mengatasi segala-galanya.

Pemimpin Umno seperti Perwira Mat Lela Gila bukan perampok wang rakyat, pemimpin Umno semuanya jujur dan hebat seperti Norza Zakaria yang ikhlas mencari sinar dihujung terowong. Dan sempena merayakan kejayaan Malaysia menghantar rakyatnya menjadi angkasawan sewajarnya saranan Datuk Seri Mohd Najib untuk segera mengangkasakan bangsa di lakukan. Namun untuk tahun depan sempena kedatangnya kapal selam Scorpione, jangan pula ada kata-kata mari kita tengelamkan bangsa pula itu lagi tidak patut………!!!!!!

1 comment:

Amisha said...

Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut