Tuesday 4 December 2007

MUNAFIK !!! MUNAFIK !!! MUNAFIK !!!

BILA Abdullah Ahmad Badawi menyatakkan dirinya seorang muslim yang baik menjadikan rakyat jelata ketawa terbahak-bahak. Malahan ada juga tersedak sewaktu makan "apam buluh". Hebat sungguh lakonan seorang Perdana Menteri untuk meraih simpati dari rakyat yang kian bercelaru.
Sebelum itu Abdullah Ahmad Badawi bersuara garang menyatakan dia "Pantang di Cabar", dan apabila lebih 100,000 rakyat menyahut cabarannya berkumpul di Dataran Merdeka dia benar-benar terkedu serta tergamam menyedari hari-hari terakhirnya kian hampir.
Kerana itu jugalah Abdullah Ahmad Badawi melontarkan kenyataan bahawa dia benar-benar marah serta amat marah terhadap kumpulan Hindraf. Namun begitu disebalik kemarahannya dia berlapang dada bersedia pula menerima kedatangan hindraf jika mahu berbincang.
Biar apapun, lebih memeranjatkan masyarakat Islam apabila mendengar kenyataan Abdullah bahawa dia juga memberi wang kepada masyrakat Hindu untuk membena kuil.
Di saat seluruh umat Islam bertumpu ke kota suci Mekah kerana berlangsungnya perhimpunan jutaan umat manusia menunaikan ibadat haji perdana menteri memberitahu bahawa dia seorang muslim yang baik.
Sebagai bukti tanda dia seorang muslim yang baik maka pihaknya turut membiayai pembenaan kuil. Biarpun kenyataan tersebut boleh melunturkan aqidah serta pegangan umat Islam itu semua tidak penting baginya. Persoalan undi serta upaya meraih kuasa lebih diutamakan olehnya.
Sebagai seorang mukmin saya meminta agar Abdullah Ahmad Badawi segera beristighfar banyak-banyak atas keterlanjuran baghalnya sebagai pemimpin imam hadhari menghebahkan dia memberi wang untuk membena kuil hindu. Kalau benarpun dia mahu membuktikan tolerasinya terhadap kebebasan beragama janganlah sampai boleh memerangkap seluruh umat Islam menjadi goyah pendiriannya terhadap kesyumulan serta kesucian agama Islam.
Sebahagian daripada terjemahan ayat suci Al Quraan surah "Kulya Aiyuhal Kafirun" maha agung Allah telahpun memperjelaskan secara terang dan nyata bahawa " agama mu agama mu dan agama ku adalah agama ku" membawa maksud tidak ada sebarang kompromi terhadap pegangan.
Bagaimana boleh seorang muslim yang baik menghebahkan bahawa dia turut memberi wang untuk membena kuil sedangkan nabi Allah Ibrahim terkenal meruntuhkan patung-patung Latta dan Uzza di kota Mekah? Dalam konteks yang sama juga baginda Rasulullah juga tidak pernah mengaku dirinya baik meskipun baginda diperakui sebagai maksum oleh Allah.
Tidakah Abdullah Ahmad Badawi pernah terbaca kenyataan Saidina Abu Bakar sewaktu dilantik sebagai Khalifah Islam yang pertama selepas wafatnya Rasulullah antara lain baginda berkata " sesungguhnya aku bukanlah yang terbaik diantara kamu, namun demi kesucian Islam hukumlah aku dan turunkan aku dari takhta ini jika aku menyeleweng..." Aduhai Dolah oh Dollah, sudah semakin jelas kemunafikkannya.
Beberapa orang teman menghantar kiriman sms berhubung kenyataan Abdullah Ahmad Badawi mengatakan dirinya adalah seorang muslim yang baik. Antaranya mencatatkan :-
"Muslim yang baik tidak eksploit mak bapk untuk kepentingan politik, tidak membohongi sesama muslim, tidak membenarkan anak menantu,ipar duai kaut harta orang ramai dengan menggunakan tipu helah media, amanah kuasa dan pengaruh yang diberikan.Muslim yang baik takut pada tuhan,pelihara maruah Islam, tidak mengaku wara' atau mahu ditanggapi sebagai wara' , tawaduk,ikhlas. Muslim yang baik cukup takut memiliki sifat syirik,kufur dan nifa' (munafiq) tidak tahulah pula ada orang menggunakan Al Quraan untuk kepentingan dirinya. Jagalah diri mu dan keluarga mu dari api neraka. Muslim yang baik tidak memikirkan seluruh kahazanah negara adalah untuk keluarganya...." catatan seorang teman menggunakan singkatan DAN.
"Saya boleh disogok, saya boleh digosok, saya cuma tak boleh nak buat apa-apa sebab saya nak tidur. Sebab itulah saya seorang muslim yang baik sebab saya seorang yang beriman, saya seorang yang bersih, saya seorang role model Malaysia, saya seorang yang punya telinga besar dan boleh mendengar... ya saya dengar... saya dengar cuma tapinya sekarang saya tengah marah." kiriman abdjin.k
"Yang mahu dicari bukan 'good muslim' sebagai perdana menteri, yang dicari adalah pemimpin muslim yang efektif.Abdullah otak gred D, cukup untuk dirinya sahaja..." kiriman Jadawi Badawi.
"Pak Lah tak senyap, cuma bengap.Telinga lebar macam gajah, bukan pekak badak, otak saja slow..Dia kata telinga dia besar, tetapi telinga gajah lagi lebar cuma otaknya saja kecil untuk kerja tarik kayu balak..." Jatt
"Menurut Mohamad Abas,Presiden rakyat Palastin, beliau berhasrat mahu menjadi seorang muslim yang baik...Mahmud Ahmadenejad (Presiden Iran) berkata kami mahu berusaha kearah menjadi musilm yang baik. Namun begitu Abdullah Ahmad Badawi pula berkata dia seorang muslim yang baik....." DIA Jebat.
"Abdullah kata dia seorang muslim yang baik tapi sebenarnya dia lembab. Sabda Rasulullah s.a.w Muslim yang baik dan kuat adalah lebih baik daripada muslim baik yang lembab. Orang jahatpun tuhan soal juga bila di akhirat nanti,masaalahnya bolehkah Abdullah menjawab beberapa soalan yang belum terjawab olehnya dengan rakyat...." DHM pimpinan kelate.
Demikianlah beberapa posting sms yang dihantar kepada saya melalui kiriman sms. Biar apapun diucapkan terima kasih kepada Abdullah Ahmad Badawi kerana memberikan saya ilham menghasilkan sajak bertajuk :- Saya seorang ,muslim yang baik.


SAYA SEORANG MUSLIM YANG BAIK

Tengok kanan pandang kiri
mari kita sauk apa yang ada
ajaran hadhari tidak boleh tunggu sampai dinihari
nanti dikatakan takut bini...

hubaya-hubaya semua
dengar .... dengar... dan dengar
saya seorang muslim yang baik
mampu tidur seranjang bersama jin
tuhan pun menganugerahkan kepada saya
seorang cucu bergelar malaikat Jibrail

Saya seorang muslim yang baik
bena kuil hindu dan pungut hasil judi
keliling saya ramai taukeh arak
macai rumah urut dan sarang pelacurpun ada
semua tunduk takut kepada saya
kerana saya seorang muslim yang baik

Saya tidak kumpul harta berjuta
jangan marah pula pada anak menantu saya
kerna mereka bukan peminta sedekah
otaknya bergeliga seperti Hang Nadim
punya ijazah dari luar negeri
boleh jadi calon Perdana Menteri

Ayuh mari kita sapu apa yang ada
tembolok rakyat usah dihiraukan
harga minyak naik bukan kerana saya
itu angkara politik Amerika
Tol naik bukan kerja saya
cuma Sammy Vellu terlupa nak kira
harga barang naik bukan masaalah saya
kerana Shafie tak bijak membedal
jenayah bertambah bukan kerja saya
pasukan keselamatan dan polis semuanya handal
kerana saya adalah seorang muslim yang baik.

Usah gusar dan jangan marah
setiap keluhan rakyat saya dengar
telinga saya terbuka lebar lebar
bukanlah saya pekak badak
cuma sesekali terlelap
bila menatap laporan gerak
banyak cakap tapi tiada bukti
tunggulah... nantilah saya tetap bertindak
sebab saya seorang muslim yang baik.


Kamal Amir
Restoran Makbul
Taman Tun Dr.Ismail

No comments: